Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Torzní tuhost rámu Formule Student
Jurnečka, Ladislav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním torzní tuhosti rámu studentské formule s použitím fotogrammetrického zařízení TRITOP a následným porovnáním s vytvořeným výpočtovým modelem v MKP softwaru. Měření a výpočty jsou provedeny dle postupů, které jsou co nejefektivnější a dosahují nejpřesnějších výsledků. Dále je sestavena optimální metoda pro měření torzní tuhosti v praxi, konkrétně pro budoucí formule série Dragon. V závěru práce jsou shrnuty důvody rozdílných výsledků a návrh optimalizace.
Automatizace fotogrammetrického měření systémem TRITOP
Koutecký, Tomáš ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Volek, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je automatizace fotogrammetrického měřícího systému TRITOP. Rešeršní část práce obsahuje rozdělení digitalizačních metod a jejich popis. Dále popisuje funkci fotogrammetrického systému TRITOP. Vlastní práce se zabývá metodikou automatizace procesu měření systémem TRITOP a vyhodnocení tohoto měření. Řešení je následně ověřeno na vybraném příkladu z praxe.
Měření výškové polohy těžiště vozidla
Fedra, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mením výškové polohy tžišt vozidla. V první ásti jsou popsány všechny metody pro mení výškové polohy. Druhá ást se zabývá návrhem mícího zaízení. Toto zaízení je analyzováno Metodou Konených Prvk. Vozidlo je naklánno pomocí hydraulického systému. Tetí ást ukazuje nejlepší úhel naklonní pro minimální chybu výškové polohy tžišt. V závru práce je popsán postup mení pro navržené zaízení.
Teoretická a skutečná přesnost měření fotogrammetrického systému Tritop
Klus, Patrik ; Mendřický, Radomír (oponent) ; Zatočilová, Aneta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zkoumá vliv vybraných faktorů na přesnost fotogrammetrického systému Tritop a ověřuje platnost teoretických predikčních vztahů. Primární pozornost je věnována faktorům, jež může inspektor snadno ovlivnit – jedná se o počet pořízených fotografií, vzdálenost měřeného objektu, počet měřítkových tyčí a kódovaných značek. Dále jsou v práci popsány experimenty zkoumající vliv automatizace měření a využití externího barevného filtru. Objektem měření bylo 7 měřítkových tyčí, umístěných na přípravku tvaru krychle (podle normy VDI/VDE 2634). Odchylky měření byly získány dvěma způsoby - díky měřítkovým tyčím byly známy referenční hodnoty, od kterých byla odečítána změřená data. Druhou metodou bylo získání nepřesnosti měření ze softwaru Tritop Professional. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že největší vliv na přesnost systému Tritop má vzdálenost měřeného objetu a počet pořízených fotografií. Přesnost byla také ovlivněna počtem kódovaných značek, či použitím externího zeleného filtru. Naměřená data byla srovnána s teoretickými predikčními vztahy. Výsledky ukázaly, že vztah definovaný společností GOM vykazuje vyšší než 96% predikční přesnost. Tento vztah je však závislý na vstupním parametru „Image accuracy“ pro jehož volbu jsou v této práci vypracována doporučení. Výsledky této práce mohou sloužit k přesnější predikci nejistot měření a k optimalizaci metodiky měření systémem Tritop.
Metoda určování přesnosti obráběcích robotů
Cabalka, Jan ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem metodiky měření přesnosti robotického obrábění. Popisuje teoretické vlastnosti a rozdělení běžně dostupných metod měření přesnosti strojů. V praktické části je vyroben zkušební obrobek a systémem Pontos jsou změřeny parametry polohy a dráhy. Návrhy zohledňují vybavení firmy MCAE Systems.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Měření poddajností zavěšení kol
Suchý, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metodu určení polohy kola pomocí fotogrammetrického zařízení Tritop. Verifikace metody je provedena měřením na vozidle Formule Student Dragon II. Měřená data zpracovává algoritmus výpočtu sestavený v softwaru Matlab. Závěrečná část popisuje návrh postupu měření poddajností zavěšení na zařízení ÚADI.
Analýza teplotních deformací plastového dílu pomocí optické digitalizace
Cagaš, Radek ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Zatočilová, Aneta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá měřením teplotních deformací plastového vzorku. Teoretická část popisuje systémy pro optickou digitalizaci a jejich využití pro měření deformace. Vlastní práce se zabývá popisem systému Tritop a jeho použitím pro měření. Další části se zabývají procesem měření a zpracováním naměřených údajů. V poslední části je uveden souhrn a zhodnocení naměřených údajů.
Měření kinematických bodů zavěšení vozidel s využitím měřícího zařízení Tritop
Fišer, Radoslav ; Svída, David (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bc. Radoslav Fišer Měření kinematických bodů zavěšení vozidel s využitím měřícího zařízení Tritop DP, UADI, 2008, str. 58, obr. 45 Porovnáváme metody získávání vstupních dat pro počítačové programy simulující kinematické a dynamické vlastnosti zavěšení náprav vozidel. Pro měření využíváme optická digitalizační zařízení pracující ve trojrozměrných souřadnicích Tritop a Atos. Opakovaným měřením zjišťujeme přesnost metod, časovou náročnost a vhodnost pro měření podvozků vozidel. Navrhujeme přípravky pro měření kinematických bodů zavěšení pro využití při měření zařízením Tritop.
Kalibrace optických souřadnicových měřicích strojů GOM ATOS
Košťák, Ondřej ; Jankových, Róbert (oponent) ; Harčarík, Matej (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní rozdělení 3D metod používaných pro rekonstrukci měřených objektů a druhy vzorů strukturovaného světla využívané pro 3D triangulaci. Dále se věnuje popisu konstrukce a funkcím přístrojů GOM ATOS a TRITOP. Primárně je však věnována problematice kalibrací těchto přístrojů, návrhu vhodných zkušebních těles a interní kalibrační metodiky využívané ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. Následně práce obsahuje ověření navrženého kalibračního postupu v praxi, návrh pro stanovení nejistot kalibrace a doporučení pro praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.